Language

Bahasa

Penterjemah Google

    Penafian Terjemahan Bahasa Ketiga

    Sila ambil perhatian bahawa laman yang akan dipaparkan selepas pengalihbahasaan secara automatik oleh komputer . Kebarangkalian kandungan mungkin berbeza daripada maksud sebenar tidak dapat dielakkan. Universiti Kebangsaan Malaysia tidak bertanggungjawab atas sebarang kerosakan atau kesalahan maklumat yang mungkin terjadi dari kandungan yang telah dialih bahasa. Kandungan rasmi hanya pada laman yang asal di dalam Bahasa Inggeris dan Malaysia.

    Pusat Teknologi Maklumat

    Arkib Berita

    Emel-Palsu!

           

    Gangguan Perkhidmatan ICT

    Makluman Gangguan Capaian Terhadap Keseluruhan Perkhidmatan ICT, Capaian Internet Dan Sistem maklumat Universiti (SMU) Dimaklumkan bahawa,lanjutan dari pemakluman Unit Pengurusan Tenaga (UPT), Prasarana-UKM yang menjalankan

    Notis Keselamatan ICT: Bad Rabbit Ransomware

    Potential Massive Intrusion and Malware Hosting on Malaysian Websites by Bad Rabbit Ransomeware Introduction National Cyber Coordination and Command Centre (NC4) has received information of possible

    Keselamatan Kata Laluan

    Setiap warga UKM memiliki kata laluan bagi mengakses Sistem Maklumat Universiti (SMU) serta sistem Emel Universiti. Penggunaan kata laluan ini adalah untuk memastikan maklumat universiti

    UKM-Wifi untuk Pelajar Baru

    Permakluman Perkhidmatan Rangkaian Tanpa Wayar (UKM-WIFI) Untuk Kegunaan Pelajar Baharu Prasiswazah Sesi 2017/2018 Dimaklumkan bahawa UKM menyediakan perkhidmatan UKM-WIFI di kolej-kolej kediaman pelajar dan beberapa

    Notis Keselamatan ICT – Ancaman penggodam daripada Indonesia

    Assalammualaikum dan Selamat Sejahtera, Prof./Prof. Madya/Dr./Tuan/Puan, Berikutan insiden berhubung ralat pada bendera Indonesia semasa Sukan Sea Kuala Lumpur 2017 baru-baru ini, pihak Agensi Keselamatan Siber

    Makluman Gangguan Capaian 21-22 Julai 2017

    MAKLUMAN GANGGUAN CAPAIAN TERHADAP KESELURUHAN PERKHIDMATAN ICT DAN SISTEM MAKLUMAT UNIVERSITI (SMU) Dengan segala hormatnya perkara di atas adalah dirujuk. Adalah dimaklumkan bahawa kerja-kerja penyelenggaraan terhadap bekalan

    Hari Bersama Pelanggan Pusat Teknologi Maklumat

    Pusat Teknologi Maklumat, UKM akan mengadakan Hari Bersama Pelanggan seperti berikut: Tarikh: 25 Mei 2017 (Khamis) Masa: 8.30pg – 4.00 ptg Tempat: Dewan Tun Abdullah

    Wannacry Ransomware

    Tindakan Pusat Teknologi Maklumat 1. UKM telah mengambil langkah seperti yang telah disarankan oleh fvtajlis Keselamatan Negara melalui NC4 Advisory: NC4-ALR-2017-000007. 2. Pemantauan berterusan melalui